reklama

Pohľad zhora

Chodím cvičiť. Do pekného fitka v novom biznis centre. Mám ho pár krokov od domu a to je jediná záruka, že sa prinútim. Ale nie o tom som chcela. Fitko má veľké okná, ktoré pri cvičení umožňujú sledovať dianie na električkovej zastávke pred budovou. Tak cvičím a pri tom sledujem. Naposledy som videla toto: na zastávku prikráčala cigánska (asi) rodina. Chlap, možno 50-ročný, podstatne mladšia žena a malé, tak 5-ročné dievčatko. Špinaví a ovešaní niekoľkými plnými igelitkami. Zložili ich na zem a žena začala robiť predbežnú inventúru. Evidentne čerstvé úlovky z kontajnerov, väčšinou šatstvo. V okruhu piatich metrov okolo seba tak vytvorili neviditeľnú bariéru, ktorú nik z ľudí, postávajúcich na zastávke, dobrovoľne neprekročí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

V Košiciach bolo v ten deň mimoriadne horúco. Cestujúci v električke sa majú na čo tešiť, pomyslela som si. A električka prichádza. Cestujúci nastupujú. Chlap, žena a dievčatko ako celkom poslední. V hlave mi už naskakuje predpokladaný scenár a len čakám, či sa potvrdí. Električka stojí, dvere zostávajú otvorené. Asi dve minúty. Cez kvalitnú izoláciu nič nepočujem, ale vidím, ako sa všetky hlavy otáčajú dozadu. Stoja tam.

Vodič vystupuje z kabíny a kráča k nim. Niečo im hovorí. Trojica okamžite vystupuje. Cestujúci spokojne odvracajú pohľady, električka odchádza. Vybavené.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Muž so ženou nehovoria nič, len ticho stoja a pozerajú pred seba. Normálka. Dievčatko sa niečo pýta, obracia sa raz na muža, raz na ženu. Muž sa skloní a chce ho vziať na ruky. Malá nechce, otočí sa chrbtom a pozerá do zeme. Čaká sa na ďalšiu električku.

Som zvedavá, čo bude ďalej. Či budú ľudia v inom vagóne benevolentnejší, či sa trojica bude môcť zviezť. Alebo nie a ako dlho budú na tej zastávke čakať. Ale cvičebný plán nepustí. Treba precvičiť ďalšie partie a musím sa otočiť chrbtom.

Keď sa po desiatich minútach vrátim, už tam nie sú. Toľko môj pohľad zhora.

A plno otázok, na ktoré sa ťažko hľadajú politicky korektné odpovede. Najviac mi nedá pokoj jedna: ako sa preboha dá pomôcť tým deťom?

Lucia Jonášová

Lucia Jonášová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ja som ja. Zoznam autorových rubrík:  Veci verejnéSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu